klarajohanna

Kategori: Livet

Alma 19 år!

Igår fyllde min älskade lillasyster 19 år! Här kommer några bilder från dagen.

Vi uppvaktade med presenter och sång på morgonen. Så mysigt!

Senare på dagen var det dags för släktkalas. Innan det tog jag och Alma lite fina bilder ute i trädgården. Världens bästa Alma!

När alla kommit fikade vi. Jag och mamma hade hjälpts åt att baka småkakor och tårta men den syns inte på bilden.
Efter fikat öppnades det ännu fler presenter och så var vi ute en stund.

Sen var det dags för grillmiddag! Så gott!

Det blev en jättemysig dag och jag är så glad att Alma kom hem hit till Lycksele så att vi fick fira henne här hemma och uppvakta henne på morgonen. Världens finaste och bästa lillasyster!

Mysdag hos Tove

Igår hälsade jag, mamma, Alma och Einar på hos Tove. Vi firade hennes födelsedag i efterskott och att bebisen kommit!

Vi kom på eftermiddagen och vi hade med oss fika, blommor och presenter.

Här får jag hålla henne första gången. Alltså hon är såå söt!

Helt ljuvlig.

Mamma och lillan.

Vi myste först inne och fikade och pratade länge. Sedan gick jag, Tove, Einar och Adrian ut på en liten promenad. Här är Einar och Adi påväg till parken med sina fotbollar.

Lillan sov så gott i vagnen.

Vi hittade en supermysig liten trädgård där det växte massor med rosor och pioner som både Tove och jag älskar.

Finaste blomman!

När vi kom tillbaka hade mamma lagat spaghetti och köttfärssås som vi åt till middag. Senare efter att vi hade ätit och bebisgosat ännu mer så var det dags att åka hem. Jag är så glad för vår fina och mysiga dag igår. Helt underbart att få gosa med en liten nyfödd.
Det är verkligen speciellt. En helt ny liten människa. Hoppas vi ses snart igen underbara, älskade lilla du!

Midsommarafton

Igår var det ju midsommarafton och vi myste här hemma hela dagen. Jag, mamma, pappa, Einar och Siri. Vädret var ju inte det bästa så vi höll oss inne mest hela dagen. Förutom en kort stund när jag och Einar gick ut och plockade lite blommor.

Vi hade en mysig morgon och åt frukost länge. Sedan sminkade jag mig och fixade håret.

Såhär såg jag ut. Lockigt hår och en superenkel sminkning. Bytte dock om sen till en mysig klänning istället för blusen jag har på bilderna.

Jag och mammi.

VI åt sill-lunch och sedan fikade vi jättegoda bullar som jag bakade i förrgår.

VI tittade på en midsommarkonsert på TV. Och lite fotboll också.

Till middag åt vi klyftpotatis, två olika sallader som jag hade gjort och olika korvar. Men jag åt falafel istället för korv.

Till efterrätt gjorde jag Key lime pie i glas. Så himla gott!
Jag avslutade kvällen med att prata med Otto en stund. Saknar honom så sjukt mycket! Men snart kommer han upp hit och det kommer bli underbart.

Hoppas ni också hade en trevlig midsommarafton igår! Puss & kram

Världens bästa Alma har tagit studenten

Igår tog min älskade lillasyster studenten. Världens bästa Alma. Den starkaste och modigaste människan jag vet.

Min fina, fina Alma. Jag gör allt för dig. Min allra käraste syster.

Söndag 10 juni

Hej på er hoppas ni mår bra! Jag mår bra. Har suttit ute och solat en stund nu på eftermiddagen. Så skönt! Igår träffade jag en kompis som jag inte har någon kontakt med på flera år. Det var så himla roligt att ses! Hon har dessutom fått barn och det var så mysigt att få träffa hennes lilla son!

Vi möttes på stan och gick till Budhas och fikade och pratade om livet.

När jag kom hem myste jag med Alma.

Till middag gjorde jag en pastasallad. Så somrigt och gott!

Idag har jag, pappa och Alma varit i Umeå och handlat lite inför Almas student som är på tisdag. Vi åkte imorse och gjorde klart våra ärenden rätt snabbt vilket var väldigt skönt. Vi fikade på Kulturbageriet. Älskar det stället! Sedan skjutsade vi hem Alma till hennes lägenhet och jag och pappa åkte tillbaka hem till Lycksele. Längtar så mycket till på tisdag när vi får fira Alma! Nu ska vi snart äta middag och sen ha myskväll.

Ha en fin kväll! Puss & Kram

Hemma i Lycksele

Hej alla hoppas allt är bra med er! Jag mår väldigt bra och det känns så skönt att äntligen vara hemma i Lycksele. Jag startade dagen med frukost och kaffe såklart. Sen gjorde jag mig i ordning, packade det sista och gick ner till tåget.

Var framme i Umeå kring 13 så då hann jag äta lunch innan jag hoppade på bussen till Lycksele.

Einar kom och mötte mig vid busstationen och sen gick vi hem. Direkt när vi kom hem gosade jag med Siri. Har saknat att mysa med henne så mycket! Nu sitter jag och pappa i soffan och tittar på Sjölyckan. Så mysigt! Ska snart gå och lägga mig för jag ska upp tidigt imorgon eftersom jag ska på Einars skolavslutning.

Ha en fin kväll! Puss & kram.

Söndag 3 juni

I fredags fick jag sommarlov och det känns så himla skönt! Just nu känns det så skönt att slippa stressen i skolan ett tag och bara tänka på annat, men jag kommer nog börja sakna skolan snart. Otto kom hit förra veckan och stannar till tisdag. Så himla mysigt!

Igår sov vi ut länge innan vi gick upp, åt frukost och gjorde oss iordning för att gå ner på stan.

Vi åt sen lunch på Waynes och sen gick vi på HM ett tag.

Otto hittade ett litet guldhjärta på HM-Home. Hur gulligt? Passade så himla bra för han har verkligen ett hjärta av guld.
På vägen hem handlade vi lite till middagen, som blev lasagne, och sen kollade vi lite film. Idag har vi inte riktigt några planer. Tänkte kanske att vi kunde gå ner till badplatsen som ligger nära mig men vi får se hur det blir.

Hoppas ni får en fin söndag! Puss & kram

Kalas

Igår kom pappa, Einar och farmor hit på besök. Farmor fyllde år så vi hade ett litet minikalas för henne. Det här var andra gången som pappa och Einar träffade Otto och första gången för farmor. Det var så himla mysigt!

Vi dukade upp med lunchmackor, tårta och kakor. Så himla gott!

Pappa och Einar.

Jag och min fina, fina lillebror.

Efter vi hade fikat tog vi en promenad i det sköna vädret.

Senare efter att pappa, Einar och farmor hade åkt lagade jag och Otto det här till middag. Svamprisotto med sparris. Så gott! Idag ska vi bara ha en lugn och skön dag och sen ikväll är det Eurovision.

Hoppas ni får en fin lördag! Puss & kram

Hemma i Stockholm

Nu är vi hemma i Stockholm igen efter att ha varit på kryssning till Helsingfors i helgen. Vi har haft det jättebra både på båten och i Helsingfors. Ätit god mat, shoppat, strosat, fikat, myst och bara tagit hand om varandra. Här kommer några bilder från resan.

Jag hade beställt champagne och fruktbricka som fanns i hytten när vi kom dit.

Vi skålade för ett halvår tillsammans....

....och senare på kvällen åt vi god middag.

Utsikten från vår hytt.

På lördag morgon var vi framme i Helsingfors. Vi promenerade från båten in mot stan och vårt första stopp var domkyrkan.

Så himla fin både inuti och utanpå.

Resten av timmarna i Helsingfors gick vi runt i butiker och shoppade lite och lunchade och shoppade lite mer. Sen var det dags att promenera tillbaka till båten.

På lördagkvällen åt vi middag på en annan restaurang än på fredagen och sedan hade vi myskväll och kollade lite film. Och igår morse var vi tillbaka i Stockholm.

Är så glad för att vi har varandra Jag älskar dig Otto!

Onsdag 18 april

Idag åkte Otto hem till Stockholm. Jag började skolan kl.13 så vi hann ta det lugnt i morse och äta frukost tillsammans. Direkt efter skolan gick jag ner till stationen och vinkade av honom vid tåget. När jag sedan kom hem till lägenheten kändes det så himla tomt och jag började sakna honom direkt. Så är det varje gång, att saknaden kommer på en gång, och det är många gånger som jag har gått gråtandes hem från tågstationen efter att vi sagt hejdå. Just då när det är som värst brukar jag tänka att det är för att vi älskar varandra så mycket som det känns så jobbigt att lämna varandra. Då blir allt lite lättare. Vi har haft det så bra de här dagarna och jag mår så bra när Otto är här.

Jag älskar dig Otto!

Söndag 15 april

Hej alla fina! Hoppas ni mår bra. Jag mår väldigt bra för i helgen är min Otto här. Han kom med tåget igår och stannar till på Onsdag. Igår åt vi vegetarisk lasagne till middag. Med quornfärs, morötter, champinjoner och babyspenat. Så himla gott!
Idag har jag varit själv här hemma för Otto har varit på min skola och gjort sitt antagningsprov till samma linje som jag går. Det var på ansökningsdagen fast för ett år sedan som jag och Otto träffades. Och nu sökte han igen. Det skulle vara såå roligt om han kom in!

Nu ska vi åta middag och sen kolla film.

Hoppas ni får en mysig söndagkväll! Kram

Lördag 7 april

Hej alla! Hoppas ni mår bra. Jag mår bra men är lite trött eftersom jag vaknade så tidigt imorse. Jag hade tänkt sova ut idag men jag vaknade 7:30 helt av mig själv och kunde inte somna om. Så jag gick upp, åt frukost och gjorde mig iordning. Sen gick jag och handlade lite mat och hämtade ett paket från Rituals. Jag fick presentkort på Rituals av pappa i julklapp och nu när mina produkter började ta slut beställde jag lite nytt.

Shampo, balsam och showerfoam och samma produkter fast i reseförpackningar. Och på köpet fick jag några testprodukter från deras nya ansiktsserie. Ska bli roligt att testa!

Efter lunch städade jag lägenheten och fixade dessa tavlor. Fick bilderna av mamma i födelsedagspresent och ramarna är från Desenio. Tyckte de passade bra på hyllan i köket.

Jag har också bakat bröd idag! Hade inget bröd hemma så jag köpte jäst när jag var och handlade och så hittade jag ett gott recept på tekakor som jag bakade. Blev väldigt gott!

Nu sitter jag och kollar youtube och dricker en kopp kaffe. Ikväll ska jag bara ta det lugnt och kanske titta på en serie. Skulle gärna vilja hitta någon ny serie att titta på, så om ni har någon favorit får ni gärna tipsa mig i kommentarerna.

Hoppas ni får en bra lördagkväll! Kram

Onsdag 4 april

Hej på er och hoppas allt är bra med er! Jag mår väldigt bra just nu. Kom hem från fjällen i måndags där vi spenderade påskhelgen tillsammans hela familjen. Alma har åkt tillbaka till Umeå så just nu är det bara jag, Einar, mamma och pappa som är hemma. Känns så skönt att vara hemma och bara vila.

Idag gick jag ner på stan för att fika med Elsa. Sen kom Hilda, Nathalie och Moa också. Så mysigt!

Är så glad för mina fina vänner!

Min älskling är här!

Sent i fredagskväll gick jag och mötte min älskling vid tåget. Är så himla glad att vi bestämde att vi skulle ses den här helgen för annars hade det blivit så långt till nästa gång.

Igår myste vi först hemma och åt god frukost och sen gjorde vi oss iordning och gick ner på stan.

Vi gick på HM och Otto hittade flera fina saker på rean. Sen satte vi oss på Espresso House och fikade.

Så himla mysigt!

Efter fikat gick vi och handlade till middagen som blev fish tacos.

Idag ska vi ha en hemmadag och bara ta det lugnt. Kolla lite film och mysa. Hoppas ni får en mysig söndag! Kram

Min helg

I lördags fyllde jag 21! Som jag skrev förut så var mamma här i helgen och i lördags uppvaktade hon mig med frukostbricka och presenter.

Så himla, himla mysigt.

Fick bland annat den här boken som jag hade önskat mig. Älskar den! Vi myste här hemma hela morgonen. Åt frukost länge och bara tog det lugnt. Sen gick vi ner på stan och fikade och handlade lite. Så mysigt att få ha egentid med mamma. På kvällen var det dags för kamratfesten, en fest för hela musiklinjen. Så himla roligt!

I söndags kom pappa och Einar upp från Stockholm där de varit på en mässa. Vi hade ett litet mini-kalas med tårta och bullar.

Så mysigt! Är så glad för att mamma kom och för att jag fick en sån bra födelsedagshelg.