klarajohanna

Hyllan just nu

Som jag har nämnt förut och som några av er redan vet älskar jag att inreda och piffa i mitt rum.
En plats där jag ändrar om rätt ofta är i den här hyllan. Det är en vit stringhylla som egentligen är min systers men som fick sitta kvar när vi bytte rum med varandra.
Såhär ser den ut just nu, med en ljusslinga längst ner, lite blommigt porslin, en teburk, en liten pom-pom, några böcker och en rosa pion.
Somrigt och fint tycker jag!
Den sitter på väggen ovanför mitt skrivbord och den gör platsen så mysig tycker jag. Särskilt med ljusslingan med vita rosor som jag köpte i Finland.

När jag fixar och gör om tycker jag att det är bra att inte blanda för många olika färger, om man inte har en sådan inredningsstil förstås.
Den här gången ville jag ha ljusa och somriga färger och mönster så då tyckte jag att ljusrosa, vitt och blått passade bra ihop.
Jag brukar försöka balansera färgerna och föremålen så att alla rosa föremål inte står bredvid varandra tillexempel. Det ser mycket bättre ut tycker jag.
Just nu är jag riktigt nöjd med hur hyllan ser ut, men jag vet att om några veckor kommer jag vilja ändra om igen. Så vi får se hur den ser ut då!

Kram

14/7

Idag var min andra lediga dag den här veckan. Såå härligt!
Har visserligen bara jobbat halvdagar i veckan men det är såklart ändå skönt att vara lite ledig. I morse passade jag på att sova länge vilket var väldigt välbehövligt.
Jag gjorde i ordning en god frukost, satte mig i soffan och läste lite bloggar och lyssnade på världens bästa podd, Josefin och Vanja. Älskar den!
Jag åt lunch och fikade tillsammans med världens finaste Hilda som kom förbi. Vi pratade om allt möjligt och hade det jättemysigt.
Jag har även hunnit med att tvätta, städa , och fota lite grann i mitt rum och i kväll ska jag och Alma laga en mysig middag och titta på sommar med Ernst.
Som jag har längtat efter den här säsongen och äntligen kom den!
Hoppas ni har det bra allihopa och hoppas ni får en bra kväll! Kram

Helsingfors dag 1

Tisdagen 28 juni bilade vi ner till Helsingfors från Vasa tillsammans med min mormor och morfar.
Det blev som en liten minisemester för att umgås och se Helsingfors, där jag aldrig har varit förut.
Vi åkte tidigt på morgonen och på eftermiddagen var vi framme vid vårt hotell, Hotel Grand Marina.
På kvällen åkte vi till Borgå, en gammal stad som ligger ganska nära Helsingfors.

Vi promenerade genom den äldsta delen av staden som var full av fina gamla hus och mysiga butiker. Älskar kullerstensgatorna!

Mormor, morfar, jag och Alma. Vi åt middag på en jättemysig restaurang som låg vid ån som rinner genom staden.
Jag och Almis var blommigt klädda och matchade med det fina vädret. Jag i min rosablommiga favoritkofta och Alma i sin loppisfyndade jumpsuit.

Vi promenerade genom den här vackra parken innan det var dags att åka tillbaka till hotellet i Helsingfors.
Vi var trötta efter den här dagen som mest bestod av resa, så resten av kvällen spenderades på hotellrummet. Med en massa naturgodis och TV-serier.

Hemma från Finland

Hej allihopa
Igår kväll kom jag hem från en veckas semester i Finland. Vi har ett sommarställe på en ö utanför Vasa tillsammans med resten av min närmaste släkt.
Där har jag tillbringat varje sommar sedan jag bara var några månader gammal så det stället betyder verkligen mycket för mej.
Där kan jag slappna av och ta det lugnt.
Vi började vår semestervecka med ett par dagar på Tallskat, som vårt sommarställe heter, sedan bilade vi ner till Helsingfors och bodde på hotell några dagar och de sista dagarna tillbringade vi på sommarstället.
Vi har badat, solat, ätit god mat, shoppat lite i Vasa och jag hann träffa flera släktingar som jag inte har sett på länge.

Mina planer för resten av sommaren består till en stor del av jobb men jag har mycket annat som jag också vill fylla min sommar med.
Skriva musik, läsa, umgås med vänner, fota mycket, skriva, och blogga förstås eftersom det var ett dag sedan nu....
Hoppas ni mår bra och har haft en bra sommar hittills! Kram